Öveket bekapcsolni! A talajt Cell-lel kezelni!
Amennyire növeli a közlekedés biztonságát a becsatolt biztonsági öv, legalább annyira növeli a mezőgazdasági termésbiztonságot a Cell használata. Az előző már 46 éve kötelező…
Mérföldkő volt a családunk történetében, amikor apám 1976-ban a csepeli Merkur telepen átvette az első autónkat, egy almazöld Zaporozsec-et, IS 59 00 rendszámmal. Ebben nem volt biztonsági öv (sem) de igazából nem is hiányzott. Aztán ’76 január elsején hazánkban is „kötelező” lett és szabálykövető emberként apám is beszereltette és néha még be is kapcsolta.
Amúgy a Ford már 1956-tól kínált a vevőknek extraként biztonsági övet – kétpontosat – de mindössze a vevők 2%-a igényelte. Aztán egy svéd mérnök, Nils Bohlin kifejlesztette a 3 pontos biztonsági övet, amelyet a Volvo már 1959-től alapfelszereltségként beszerelt az autókba. A világon először Ausztrália Victoria államában tették kötelezővé a biztonsági övet az első ülések utasainak, 1970-ben.
Hazánkban 1976. január 1-óta kötelező a biztonsági öv és ezzel a korábbi éllovas USA-t rendesen beelőztük. Náluk az 1980-as évek óta kötelező az öv (államonként eltérő években vezették be) de ott eleinte sokan bírósághoz fordultak azügyben, hogy hogyan szólhat bele az állam abba, hogy ő mit kapcsol be az autójában és mit nem. Ők a demokrácia elleni durva támadásként élték meg a kötelező övhasználatot és sokan tüntetőleg ki is vágták az autójukból. Hát Amerikáról ennyit…
Lényeg a lényeg, hogy manapság már nem csak a biztonsági öv vigyáz az utazóra, hanem számos aktív és passzív műszaki vívmány kezdve a téli gumitól a légzsákokon át egészen a blokkolás- és kipörgés-gátlóig. Szükség is van ezekre, mivel az elmúlt 40 év során nagyon nagyot változott a közlekedés. Hatalmasat nőtt a forgalom és nagyot gyorsultak a járművek. Ami 40 éve éppen elég volt, az ma már édeskevés…
Az a sofőr, aki nem kapcsolja be a biztonsági övet, nem bátor férfi vagy bátor nő, hanem egészen más… finoman szólva szabálytalan és főleg felelőtlen.
De nem csak a közlekedés és az autók változtak nagyot az elmúlt 40 év alatt, de a mezőgazdaságban is legalább ekkora – ha nem nagyobb – a változás. Ami 40 éve elég volt, az ma édeskevés. A változó időjárási- és talajviszonyok erősen ajánlottá tették a megfelelő mikrobiológiai készítmények használatát. A termésbiztonság növelésének egyik alapeleme a cellulózbontás csúcsterméke a Cell, ami a talajban lévő- illetve oda beforgatott szerves anyagok (növénymaradványok) gyors elbomlását garantálja. A megnövekedett szerves széntartalom pedig javítja a talaj vízháztartását és tápanyag szolgáltató képességét. Az sem lényegtelen dolog a mai üzemanyag árak mellett, hogy a Cell kezelés után lényegesen javul a talaj művelhetősége, amely üzemanyag megtakarítás eredményez.
Egy szó mint 100, a Cell használata nem kötelező de aki a mai, durván szélsőséges időjárás mellett eredményesen szeretne gazdálkodni, annak legalább akkora kockázat a Cell kezelés kihagyása, mint aki biztonsági öv nélkül száguldozik az autópályán. A különbség csak annyi, hogy az egyik esetben az ember az életét kockáztatja, a másikban meg „csak” az éves munkáját, vagyis a nyereséget hozó termését.
Nem ragozom… szerintem érti a Tisztelt Olvasó.
Slusszpoén nincs? De van.
A Cell forgalmazója, az AGRO.bio Hungary Kft., nem csak a termésbiztonság fontosságát hirdeti, hanem kiemelten fontosnak tartja a dolgozói és a partnerei közlekedés-biztonságát. 2022. őszén, a korábban meghirdetett „Aranykorona” akciója mellett minden vevőjét, aki legalább 100 liter Cell-t vásárol, befizet a Hungaroringre, a Groupama tanpályára egy vezetésbiztonsági tréningre. Ez Európa egyik legjobb tanpályája, ahol az olyan váratlan közlekedési helyzetek megfelelő megoldását tanítják és gyakoroltatják, amivel a legtöbb autós sohasem találkozik vagy amikor igen abból baj lehet. Ilyen például az, amikor az autó rámegy egy csúszós útszakaszra…
Végezetül, jó szívvel ajánlom a Tisztelt Gazdálkodóknak nem csak a Cell használatát, ami a termésbiztonságot növeli, hanem a vezetésbiztonsági tréninget is. Tudom, hogy sokat autóznak, mert sokat kell autózni, és a legfontosabb a biztonság.
Öveket bakapcsolni!
« Vissza
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie ! A bejelentkezéshez regisztráció szükséges.
Hozzászólások